Liikuntamaistiaisissa pääset tutustumaan...

Amazing Race by Liikunnan aluejärjestöt

Liikunnan aluejärjestöt järjestävät laivalla leikkimielisen suunnistuksen, jossa omassa tahdissa etsitään rasteja laivan sokkeloista ja vastaillaan visaisiin kysymyksiin. Palkintojakin on tiedossa.


BodyBow

Kaipaatko kehosi joustoa ja liikkuvuutta? Tässä jumpassa saat hyvän tuntemuksen keskivartaloon ja ryhtisi oikenee. Perusliikkeisiin saat lisätehoa ja keho lämpenee miellyttävällä liikkuvuusharjoittelulla. Harjoitteet tehdään BodyBow-selkäkaaren päällä, joka helpottaa harjoittelua ja tehostaa liikkeen vaikuttavuutta. Tunti sopii hyvin myös liikerajoitteiselle ja kuntoutujalle. Suositusikä 40-70v. Tule kokeilemaan.


Casall Yoga Wheel syvävenyttely
Syvävenyttely on monipuolinen venyttelytunti, joka sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille tavallisille ihmisille, myös sellaisille, jotka eivät harrasta esim voimistelua, tanssia, joogaa. Casall Yoga Wheelin avulla tehtävät venytykset ja liikkeet ovat yhdistelmäliikkeitä, joiden avulla pystymme harjoittaa esimerkiksi keskivartalomme lihaksistoa ja myös kehittää tasapainoamme samanaikaisesti. Rauhallisesti etenevällä tunnilla käydään koko keho läpi. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia venytyksiä, joiden tavoitteena on avata kehon kireimmät kohdat, rintakehä, reidet ja tietenkin kehon keskeltä eli tärkeältä lantion alueelta. Tällöin keho ”avautuu” ja ryhti paranee. Kehon keskiosan avaaminen on kaikissa lajeissa erityisen tärkeää. Kun kehoa venytetään hyvällä tekniikalla yhdistyvät sekä voima että notkeus. Ollaanpa sitten sisällä tai ulkona, tunnille on hyvä laittaa lämpimästi vaatetta päälle, ei kenkiä! Huom. tunti ei sovellu polvi-, tai lantion alueen vammoista/ kivuista toipuville.


Dance on Heels

Latin tekniikkatunti, jossa harjoitellaan tanssielementtejä korkokengissä, opettaja vetää tunnin koroissa, mutta oppilaalla on mahdollisuus osallistua tuntiin matalissa kengissä tai koroissa. Tarkoituksena on tutkia miten koroissa liikkeen laatu ja hahmottaminen muuttuvat, tunnilla korostuu naisellisuus ja liikeen hienovaraisuus. Aiemmasta tanssiliikunta harrastamisesta on apua tunnilla.

 

Dynamic Latin

Latino rytmeihin perustuva tunti, jonka aikana pureudutaan johonkin latinalaistanssiin kuuluvaan peruselementtiin, jota sitten käytetään koreografian sisällä varioiden ja sekoitten myös muihin tansiilisiin elementteihin ja muista lajeista lainattuun liikekieleen. Latin perusliikunta taidon omaamisesta on hyötyä, mutta se ei ole välttämätöntä.

 

FasciaMethod

FasciaMethod -on toiminnallista ja dynaamista ketjuliikkuvuusharjoittelua koko keholle. Tunnilla teemme koko keholle isojen liikeratojen liikkuvuusharjoitteita, täsmävenytyksiä ja liikehallintaharjoittelua yleisimmin kireille ja heikoille alueille. Harjoitusta rytmitetään hengityksellä. Tavoitteena on nesteyttää kehoa ja siten lisätä liikkuvuutta sekä hyvinvointia.

 

Flamenco

Tuntikuvaus julkaistaan lähiaikoina


FlowBody – kehonavaus ja -huolto

Tunnilla avataan kehoa hengityksen ja lempeiden liikkeiden avulla yhdistäen erillaisia tekniikoita mm. asahista, pilateksesta ja joogasta sekä faskiatekniikasta.


Ilo liikkua

Tuntikuvaus julkaistaan lähiaikoina

 

Jalkapallo

Kootaan porukka ja jaetaan he tasapuolisesti kahteen osaan pelaamaan erityisesti sellaisten kanssa, joita ei tunne tai joiden kanssa ei ole esim. yhteistä kieltä. Näin opitaan toimimaan yhdessä ja vähennetään ennakkoluuloja.


Kahvakuula

Kahvakuulat ja Kahvakuulamies tuovat hymyn huulille ja takuuvarmasti myös hien iholle. Tunnilla mukana myös Polar. Sykkeet kaakkoon!


Lavis

Lavis on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Lavis on niin hauskaa, että et edes huomaa kuntoilevasi.

 

Lissun lenkki

Lähde mukaan reippailemaan Tukholman rantaraitille hyvässä seurassa. Lähtö Lissun lenkille lauantaina 24.8. klo 11. Varaa aikaa n. pari tuntia, välillä voimme pysähtyä nauttimaan vaikkapa jätskit. Kokoontuminen laivan infopisteellä klo 11 kansi 7.

 

MashItUp®️

MashItUp®️ Dancehall kulttuuriin pohjautuva hauska ja hikinen tanssitunti, joka sopii kaikille. Tunti etenee vauhdikkaasti biisistä toiseen ja pian huomaat tanssineesi kokonaisen tunnin ihan huomaamatta. Opettelemme tunnin aikana helpon tanssisarjan, ja toiston ja fiilistelyn kautta kaikki pysyvät varmasti mukana vauhdikkaassa ja hauskassa menossa.

 

Natural Bootcamp

"70% teholla" eroon kivuista ja jumeista, aktiivista palautumista, hermosto tasapainoon ja lisää energiaa. Systeemi yhdistää liikekontrollin ja dynaamisen liikkuvuuden monipuoliseen toiminnalliseen oman kehon treeniin kehoa kuunnellen

 

Nonstop Rythms

Nimensaä mukaisesti tauoton rytmikimara, jonka aikana toistetaan lyhyitä askelkuvioita eri tansseista vaihtuvien rytmien ja tempojen tahtiin. Tavoitteena on sykkeen nousu ja tanssin rytmiseen tilaan pääseminen useiden toistojen kautta. Tunti ei vaadi aiempaa kokemusta ja perustuu opettajan esimerkin seuraamiseen.

 

Pariakrobatia

Pariakrobatia tunnilla tehdään pareittain kehonhallintaa ja akrobaattisia helppoja liikkeitä. Haastetaan kehoa ja pidetään hauskaa.

 

PowerMethod

PowerMethod -lihaskuntotunnilla kehitämme perus- ja kestovoimaa tehokkaalla, mutta turvallisella tavalla. Vuorottelemme syviä tukilihaksia aktivoivia ja isoja voimaliikkeitä, jotta harjoitus olisi mahdollisimman monipuolinen.

 

Sweat & Dance

Sweat & Dance tunti on Pekan kehittämä monipuolinen, vauhdikas, energinen ja hien pintaan nostattava, aikuiseen makuun suunnattu tanssitreeni. Hyvänmielentunti, joka sopii ihan kaikille! Tunnilla tanssitaan mm. hauskaa old school discoa, latindancea, showta ja rockia. Koko tunti tanssitaan musiikin tahtiin. Tunnilla ei tarvitse miettiä mitään tanssitekniikkaa.... Annetaan mennä vaan!!!

 

Tanssitekniikkaa latinalaistansseista

Tunnilla tehdään harjoitteita cha cha chasta, sambasta ja rumbasta pureutuen kussakin tanssissa perusliikkeisiin ja niiden tekniikkaan.


The Work of Body by Casall

Keski-ja ylävartaloa vahvistava tunti, joka haastaa myös tasapainoa. Tule hakemaan tältä tunnilta motivaatiota omiin treeneihin salille sekä kotiin. Maistiainen täydentää erinomaisesti Booty - tuntia. Yhdessä saat niistä loistavan treeni kokonaisuuden.

 

The Work of Booty vol2 by Casall

Herkullisia, poltetta ja kipinöitä lihaksiin tuovia monipuoleisia variaatioita pepputreeniin motivoiden sinua jatkamaan harjoittelua vastuskuminauhoilla.

 

Toiminnallinen vatsatreeni

Toiminnallinen vatsatreeni sekä aktivoi syvät lihakset, että vahvistaa toiminnallisesti ja integroi coren käsien ja jalkojen liikkeisiin. Kaikki mitä core tarvii! Mausteena dynaamisia liikkuvuuksia ja selän kontrolliharjoitteita.

 

Voittohuolto

Toiminnallinen liikkuvuus- ja kehonhuoltoharjoitus, jossa avataan koko kehon liikeratoja dynaamisilla liikkuvuusliikkeillä ja venyttelyillä.


 



 

 

 

 

Kunnon Laiva 

 

Kunnon Laiva