Liikuntamaistiaisissa pääset tutustumaan...

Dance Fit on rytmikkäitä, helposti opittavia tanssikuvioita ja lihaskuntoa ja kehonhuoltoa yhdistävä vauhdikas tunti.

FasciaMethod-kehonhuoltomenetelmä koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisesta täsmävenyttelystä, liikehallintaharjoittelusta ja faskiakäsittelystä pallolla. Myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu on rauhallista, laaja-alaista ja täysiä nivelten liikeratoja hyödyntävää. Tavoitteena on saada faskiakerrosten välistä liikettä aikaan ja sitä kautta nesteyttää lihasten ja faskioiden jatkumoa eli myofaskiaa.

Flow-jooga on virtaava, tanssillinen ja hengityksen mukana etenevä harjoitus. Flow-jooga kehittää voimaa ja kestävyyttä ja sen avulla löydät kevyen pehmeän liikkumisen muodon.

Heat 4Venus on 30 min supertreeni naisille, jotka haluavat olla tehokkaita. Tunnilla käydään läpi kaikki naisille tärkeät lihasryhmät, lantionpohjalihaksia unohtamatta. Tunnilla tehdään päivittäinen suositusmäärä lantionpohjalihasharjoitteita. Heat 4Venus on sykkeen nostoa, lihaskuntoa ja venyttelyä – kaikki 30 minuutissa!

HighRoller-putkirullaus on kehonhuoltotunti, jossa lihaksia ja fasciaa hierotaan HighRoller-putkirullan avulla. Tunnin aikana avataan kehon kireyksiä liikkuvuutta lisäten, edistetään palautumista ja aineenvaihduntaa sekä lievitetään stressiä rentoutuksen avulla. Tule nauttimaan mukavasta ja tehokkaasta tavasta huoltaa kehoasi.

Juoksusankarit-tunnilla tutustut monipuolisiin ja innostaviin juoksuharjoitteisiin. Saat myös vinkkejä juoksuharjoittelun toteuttamiseen erilaisille liikkujille.

Kahvakuulatunti on hyvä tapa viedä lihaskuntoharjoittelu seuraavalle tasolle. Kahvakuulatunnilta saat erinomaisia ideoita esimerkiksi kotona toteutettavaan harjoitteluun.

Kehonhuolto on Voimisteluliiton kehittämä rauhallinen, mutta aktiivinen ryhmäliikuntatunti, jossa keskitytään liikkuvuuteen, liikehallintaan, kehon linjauksiin ja tukilihasten voimaan. Välineenä toimii keppi. Kehonhuolto-mainos

Latino Show on tunti, jonka aikana perehdytään opettelemaan kuviosarja, joka sisältää tanssin perusliikkeitä, lattiatyöskentelyä, hyppyjä, liikkuvia sarjoja ja muita showelementtejä.

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille.

M.A.X. on 30 minuutin intensiivinen ja tehokas koko kehoa muokkaava ryhmäliikuntakonsepti, jossa treenataan tietyllä harjoitusrakenteella kestävyyttä, voimaa, tasapainoa ja koordinaatiota. M.A.X. muodostuu harjoitusosuuksista ja yhden harjoitusosuuden sisällä on kolme erilaista sarjaa (cardio, legs ja core). Jokaista sarjaa toistetaan 45 sekunnin ajan ja sarjojen välissä on 15 sekunnin tauot. Ainoana välineenä tunnilla on step-lauta.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka keskittyy erityisesti syvien, hyvää ryhtiä ylläpitävien lihasten vahvistamiseen ja huolelliseen aktivoimisjärjestykseen sekä optimaalisten liikeratojen löytämiseen. Menetelmä kehittää mielen ja kehon hallintaa ja yhteistyötä. Tunnilla saat maistiaisen seisten sekä lattiatasossa tehtävästä perustason pilates-harjoituksesta. Voit tulla mukaan, vaikket olisi aiemmin kokeillut lajia.

POUND on maailman ensimmäinen cardio-tunti, joka on saanut inspiraationsa tehokkaasta rumpujen soittamisesta. Rummutusta, rokkia ja hikeä siis! Tunnilla yhdistyy tekniikat pilateksesta, yogasta ja kestävyysharjoittelusta. Tunnilla ei ole vaikeita askelluksia ja pääpaino on reisi-vatsa-pakara-alueen harjoittelussa. Tunti sopii aivan kaikille!

Rhythms-tanssitunti on non stop -tanssitunti, jossa rytmikkääseen musiikkiin tehdään useita toistoja eri tanssien perusliikkeistä. Soveltuu aloittelijalle tai jatkavalle tanssijalle, joka haluaa kehittyä toistojen kautta.

Squeeze 4Venus on 30 min lempeän tehokas lihaskuntotreeni naisille. Tällä tunnilla keskitytään löytämään syvät lihakset ja vahvistetaan niitä lempeästi. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi kaikki naisille tärkeät lihasryhmät, erityisesti lantionpohjalihaksiin keskittyen. Tunnilla tehdään päivittäinen suositusmäärä lantionpohjalihasharjoitteita. Tule löytämään oma sisäinen Venuksesi!

Tanssitreeni tarjoaa osallistujille hauskan ja monipuolisen liikuntakokemuksen, jossa eri tanssityylit tulevat tutuiksi ja kunto kohenee ihan huomaamatta. Tunnilla pääset kokeilemaan muun muassa salsaa, hip hopia, tangoa ja Michael Jacksonin muuveja. Tanssitreeni on Voimisteluliiton kehittämä tuntikonsepti. Tanssitreeni-mainos

Tehotreeni on kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja vahvistaa kehoa. Tehotreeni-mainos

The Work of Booty by Casall on tiukka ja monipuolinen pepputreeni, jolla kiipeäisit vaikka vuoren! Tule tuntemaan polte lihaksissa ja hakemaan kevään parhaat vinkit pepun treenaamiseen kotona tai vaikka lomamatkalla. Inspiroidu ja ihastu monipuoliseen Casall-vastuskuminauhaan, jolla saat aktivoitua pakaran lihakset monipuolisesti. Tunti sisältää liikkeitä seisten sekä lattiatasossa ja soveltuu erikuntoisille liikkujille.

Tietoisuusharjoituksessa koetamme löytää pakottoman ei-tekemisen tilan, jossa tulee mahdolliseksi havaita, mitä kehomme haluaa meille kertoa. Tällä kertaa pää ei käske vaan kuuntelee. Tämä avaa mahdollisuuden mm. tiedostamattomien kehollisten jännitysten havaitsemiseen.

Twerkkaus on ollut viime aikoina boom-ilmiö ja trenditanssilaji. Tämä laji vaatii alavartalon hallintaa, jossa yhdistetään reisien sekä lantion liikkumista. Tämän tekniikan avulla päästään popittamaan, sheikkaamaan ja vatkaamaan monilla eri tasoilla. Tunnilla opitaan perustekniikkaa, otetaan asenne haltuun ja nauretaan vapaasti. 

Yin-jooga on voimavarat palauttava harjoitus. Aktiivisten ja fyysisten suoritusten jälkeen sekä keho että mieli kaipaavat rauhoittumista ja rentoutumista. Asennot tehdään passiivisesti tietoisesti hengittäen muutaman minuutin ajan.